luni, 28 martie 2011

Stenograme din dosarul Marius Petcu: Cum îşi negocia sindicalistul mita

birou notarial

Marius Petcu are serioase probleme cu justiţia Marius Petcu are serioase probleme cu justiţia / FOTO: Grup RC
Potrivit referatului cu propunerea de arestare, Marius Petcu a primit de la omul de afaceri Petre Scrieciu o vilă în Predeal, în valoare de 200.000 de euro, informează Realitatea TV. Imobilul a fost trecut, însă pe numele soţiei liderului sindical: Claudia Petcu, şi ea vicepreşedinte al CNSLR Frăţia. Valoarea vilei a fost cu mult diminuată, ea fiind evaluată la doar 50.000 de euro. Din interceptări reiese, însă că Petcu nu a fost mulţumit de vilă şi i-a cerut omului de afaceri să îi dea bani lichizi. Ei au ajuns să negocieze tranşele de bani chiar în prezenţa fiului liderului sindical. În acest dosar este învinuit şi un notar, care a ajutat la tranzacţionarea vile din Predeal, de la o persoană care avea datorii la Scriciu către soţia lui Marius Petcu.
Flagrantul a avut loc pe şantierul de la Snagov, unde Petre Scrieciu i-a adus 40.000 de euro preşedintelui Federaţiei Sanitas.
Petre Scrieciu: Am reuşit de am făcut rost de nişte bani...
Marius Petcu: Aşa!
Petre Scrieciu: Şi vă dau acum ceva. I-am schimbat la euro că, că...Patruzeci de mii!
Marius Petcu: Patruzeci de mii totu', da?(...) Tre' să facem o discuţie pe sume.
(...)
Petre Scrieciu: Haideţi, că e relativ simplu aicea! În decembrie eram la zi, aicea, cu hotelul, da?
Marius Petcu: Ăhă!
Petre Scrieciu: La sfârşitu' lu' decembrie eram la zi!
Marius Petcu: Pe decembrie nu mi-ai mai dat!"
Marius Petcu şi omul de afaceri încep să socotească ce "comisione" are de plătit Petre Scrieciu pentru lucrările de reparaţii primite de la Sanitas.
Petre Scrieciu: Deci, v-am dat patruzeci, mai sunt patruş trei două sute treiş' opt!
Marius Petcu: O şi...Deci, deci tu pe genu' ăsta de, de, de compensare mergi!
Petre Scrieciu: Dacă vreţi vă dau în lei, da' ziceaţi că vreţi euro!
(...)
Petre Scrieciu Păi, eu, eu nu ştiu..Deci eu nu mai am posibilitatea să..O duc rău, ştiţi, cu banii! Nu pot să mai investesc nimic!
Marius Petcu: Petrică, tu m-ai băgat în chestia aia! Tu crezi că eu aveam chef să-i cumpăr lui Mustaţă?"
La dosar există discuţii interminabile în care Marius Petcu şi omul de afaceri negociază în câte tranşe să fie dată mită. Lidelul CNSLR Frăţia îşi cere "comisioanele", iar Petre Scrieciu vrea alte lucrări de la sindicate.
Petre Scrieciu: Gândiţi-vă că numai situaţia asta de lucrări e de patru miliarde! Care o fac la dumneavoastră! Da?
Marius Petcu: Păi, nu ştiu, eu nu pot să fac cu tine decât angajamente verbale. Deci, tu zici că în aprilie vom reuşi, când noi acum suntem...? Iau în calcul şi compensarea, dar tu trebuie să iei în calcul faptu' că ţi-am făcut nişte...avansuri, ţi-am dat...
Petre Scrieciu: Da, ok, ok!
sursa: Referatul cu propunerea de arestare
Procurorii anticorupţie au cerut arestarea lui Marius Petcu pentru că acesta, în calitate de lider sindical, practic a luat mita din cotizaţiile membrilor de sindicat, " plătiţi din salarii mici", în timp ce public susţinea că le reprezintă interesele. Curtea de Apel Bucureşti a respins însă propunerea de arestare, iar procurorii DNA au făcut recurs.
Birou Notarial Bucuresti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu